Leren in de Kerk > Bijlage bij Investeren in Relaties: Cirkels van Invloed

Bijlage bij Investeren in Relaties: Cirkels van Invloed

Geef aan: (midden = veel invloed, buitenkant = weinig invloed)
• Hoe dichtbij in de cirkels van invloed kun je komen met activiteitgericht jeugdwerk (jeugdwerk waarin leiders gericht zijn op het goed neerzetten van een activiteit). Zet
een ‘A’ in één van de cirkels.
• Hoe dichtbij kun je komen met relatiegericht jeugdwerk (jeugdwerk waarbij door alles heen de relatie met een jongere de basis vormt)? Zet een ‘R’ in één van de cirkels.
• Schrijf er dan in wat volgens jou de plaats is van: leraren (L), ouders (O), vrienden (V) of klasgenoten (K).
• Zet je eigen naam nu ook in één van de cirkels op de plaats waar je staat.

• Wat valt je op? Vraag jezelf af in welke cirkel(s) je betekenisvol bent voor jongeren, kleur die in. Als daar je naam staat, vraag jezelf dan af: hoe hou ik dit vast? Als je daar niet bent: hoe kom ik daar? Gebruik de handvatten uit hoofdstuk 5 om hier stappen in te maken.

Dit artikel is afkomstig uit het Handboek voor Jeugdleiders door André Maliepaard, Henrike de Gier en Corien Rietberg.

Laat een reactie achter