Trektocht

Jezus' liefde ontvangen en doorgeven

Langzaam aan lijken we als samenleving en daarmee ook als kerken de beperkingen rond corona achter ons te laten. Waar staan we nu als kerk? Wat heeft de afgelopen periode ons geleerd? Wie zijn we straks misschien wel kwijt geraakt? Kunnen we weer terug naar het oude normaal? Willen we dat eigenlijk wel? Hoe kunnen we als gemeente samen verder en wat is daarbij ons fundament?

Gemeentetraject

In het gemeentetraject ‘Jezus’ liefde ontvangen en doorgeven’ vind je samen inspiratie om verder te gaan. We bieden bouwstenen om in de gemeente met elkaar in gesprek te zijn over wat je drijft en waar je naar verlangt. Met een quickscan doe je een kort onderzoek onder gemeenteleden over de richting van de kerk na corona.

Je trekt samen op met de Efezebrief als gids. Onderweg ervaar je dat de kerk een gemeenschap is, geroepen om Gods liefde te ontvangen en door te geven. In het traject is er naast persoonlijke bezinning ook volop ruimte voor ontmoeting. In de gemeente kunnen verwachtingen en verlangens soms zo verschillend zijn. Juist door die verschillen kunnen we de hoogte, de breedte en de diepte van de liefde van Jezus ontdekken.

Aanbod

Het volledige traject bestaat uit:

• Aftrap met een quickscan (kort onderzoek onder gemeenteleden over de richting van de kerk na corona).
  • Drie gemeentebrede samenkomsten (hiervoor ontvang je een programma en eventueel kun je een spreker/begeleider van Kerkpunt uitnodigen).
  • Gedurende het seizoen is er elke maand een nieuw thema uitgewerkt in:
    • Handreiking voor een zondagse viering
    • Inspiratie voor de persoonlijke stille tijd
    • Programma voor kringen, wijken of bijbelstudiegroepen
    • Programma voor kerkenraad en diaconie
    • Programma voor kinder- en tienerwerk

Naast het traject kun je gebruik maken van begeleiding op maat door een adviseur van Kerkpunt.

Vergezichten

Met de brief aan de Efeziërs als gids ga je samen op reis. Onderweg zie je allerlei vergezichten die je helpen te ontdekken hoe je als gelovige en als gemeente in het leven en in de wereld mag staan. Dit zijn de thema's per maand:

1. Ontvangen (Efeziërs 1: 1-16)
  2. Vrede (Efeziërs 2: 11-18)
  3. Liefde (Efeziërs 4: 17 – 5: 20)
  4. Licht (Efeziërs 1: 17-23)
  5. Eenheid (Efeziërs 4: 1-16)
  6. Relatie (Efeziërs 5: 21 – 6: 9)
  7. Genade (Efeziërs 2: 1-10)
  8. Kracht (Efeziërs 6: 10-24)
  9. Doorgeven (Efeziërs 3: 1-21)

Als je een gemeenteabonnement hebt kun je gratis gebruik maken van alle materialen voor de trektocht. Voor gebruikers met een individueel abonnement kost het 5 credits per programma dat je download.

Wil je de trektocht lopen met begeleiding van een adviseur van Kerkpunt? Klik dan hier voor informatie en mogelijkheden.