Opzet van de thuisvieringen
Door de woestijn

tussen Pasen en Pinksteren

Voor wie?
Vanwege het Coronavirus kunnen gemeenten niet samenkomen op zondagochtend. Maar dat betekent niet dat je niet kunt vieren! We bieden je programma's aan voor thuisvieringen. Om alleen, met je partner, gezin of eventueel een paar kringgenoten je geloof te vieren.
In de thuisvieringen sluiten we aan bij elementen die ook in de normale kerkdienst een plek hebben, maar dan wat interactiever en gericht op verschillende leeftijdsgroepen.

Waarover?
De serie thuisvieringen tussen Pasen en Pinksteren gaat over de woestijnreis van het volk Israel na de bevrijding uit Egypte (Pasen) en voordat ze in het beloofde land komen. De woestijn is een droge en dorre plek, een plek van gevaren en onzekerheid. Daarin lijkt het wel op de tijd die wij nu doormaken door de Corona-crisis. Onze sociale contacten staan droog. We voelen ons bedreigd door een ongrijpbaar virus. In die onzekerheid is God onze gids. Het komt erop aan hem telkens weer te vertrouwen. In de christelijke traditie heeft de woestijn symbool gestaan voor een moeilijke droge periode maar ook een tijd om je terug te trekken en God te zoeken. In de woestijn is er geen afleiding. In de woestijn laat God zich vinden. Dus in de thuisvieringen gaan we ontdekken waar God is in onze woestijnperiode.

De volgende programma's horen erbij:
  • Geen kant op kunnen – Doortocht door de Rode Zee
  • Genoeg voor elke dag – God geeft manna
  • Met je handen in je haar of in de lucht – Strijd tegen Amalek
  • Niet zonder U – Mozes wil niet zonder God verder
  • Een lied in de woestijn – Psalm 90
  • Achtergelaten – Het sterven van Mozes en de hemelvaart van Jezus
  • De Geest in de woestijn – Jezus in de woestijn en Pinksteren
De programma's kun je bekijken en downloaden zonder inlogcode. Omdat er verschillende gebruikssituaties zijn en een opdracht voor de tieners niet perse interessant is voor ouderen bieden we een aantal keuzeopties aan die je kunt aanvinken om het een programma op maat te maken voor jouw thuisviering. Als je hebt aangevinkt wat je wilt gebruiken klik je op 'Downloaden' en krijg je een pdf van je op maat gemaakte programma die je kunt uitprinten en gebruiken.

De programma's van deze serie worden geschreven door Martina Fraanje, kerkelijk werker in Zwolle.