Thuisvieringen - intro

Voor wie?
Soms lukt het niet om in de kerk te vieren (bijvoorbeeld vanwege Corona), dan kun je met dit materiaal zelf een thuisviering houden. Het is door de keuzeonderdelen geschikt voor volwassenen, tieners en kinderen.
In de thuisvieringen sluiten we aan bij elementen die ook in de normale kerkdienst een plek hebben.

Waarom?
Naast alle ellende rond de Corona-crisis biedt deze periode ook kansen. Het is een tijd om te ervaren dat je in de intimiteit van je eigen woonkamer en in het gewone van je dagelijks leven God kunt vinden. Gods aanwezigheid is niet beperkt tot kerkdiensten of christelijke bijeenkomsten. Zijn Geest wordt niet tegengehouden door maatregelen.

De programma's kun je bekijken en downloaden zonder inlogcode. Omdat er verschillende gebruikssituaties zijn en een opdracht voor de tieners niet perse interessant is voor ouderen bieden we een aantal keuzeopties aan die je kunt aanvinken om het een programma op maat te maken voor jouw thuisviering. Als je hebt aangevinkt wat je wilt gebruiken klik je op 'Downloaden' en krijg je een pdf van je op maat gemaakte programma die je kunt uitprinten en gebruiken.

Bekijk en download het programma een of meer dagen voordat je de thuisviering gebruikt. Prik een moment dat geschikt is voor je thuisviering (bijvoorbeeld op zondagochtend, -middag of -avond, een andere dag in de week kan ook). Kies een geschikte setting zodat iedereen zijn aandacht erbij heeft. Samen aan tafel zitten werkt vaak beter dan op de bank hangen bijvoorbeeld.

Als je zelf vragen, materiaal of tips hebt laat het ons weten via info@lerenindekerk.nl!