Gemeenteprojecten

Introductie

Leren in de kerk biedt diverse projecten om als gemeente samen mee aan de slag te gaan. Het is samenbindend en opbouwend om met jong en oud bezig te zijn met hetzelfde thema.

De gemeenteprojecten bieden bijvoorbeeld materialen voor:

• Themadiensten
  • Gemeentedagen (met jong en oud)
  • Kringen
  • Kinderwerk
  • Jongerenwerk
  • Kerkenraad en diaconie
  • Persoonlijke stille tijd

Werkwijze

Stap 1: Zoek een team en coördinatoren om het project samen te organiseren.

Stap 2: Neem een abonnement zodat je alle materialen kunt downloaden. Je kunt alle programma's inzien, op maat maken voor jullie eigen situatie en opslaan in een eigen account.

Stap 3: Maak een planning voor de data van themazondagen, groepsbijeenkomsten en de verspreiding van materialen.

Stap 4: Maak een communicatieplan om de gemeente enthousiast en betrokken te krijgen en houden.

Stap 5: Ga aan de slag met de materialen op deze website.

Kosten

Het is het meest eenvoudig om een gemeenteabonnement af te sluiten. Dan krijg je één gebruikersnaam en wachtwoord waar de hele gemeente gebruik van kan maken en onbeperkt materiaal kan downloaden. Dit abonnement is een jaar lang geldig en kan ook ingezet worden voor andere materialen van deze site, bijvoorbeeld voor het tienerwerk.

Het is ook mogelijk om individuele abonnementen af te sluiten voor een gemeenteproject. Het downloaden van de programma's van een gemeenteproject kost vijf credits per programma. Als je het aantal programma's dat je wilt gebruiken vermenigvuldigt met vijf dan weet je hoeveel je credits je nodig hebt en kun je een passend abonnement afsluiten.

Op de pagina Abonnementen lees je meer over de opties.

Heb je vragen over de abonnementen of werkwijze mail dan naar info@lerenindekerk.nl. Ook horen we graag jullie ervaringen en ideeën.

Wij wensen je een gezegend project als gemeente!