Vieren met vreugde

Gemeenteproject

Vieren met vreugde biedt materiaal voor drie bijeenkomsten voor kinderwerk. Je kunt dit materiaal gebruiken voor kindernevendienst, kinderclub of andere vormen van jeugdwerk. Het materiaal richt zich op de leeftijd 4-11 jaar. Bij de suggesties voor de vieringen vind je ook werkbladen voor kinderen die tijdens de vieringen in de kerk zitten.

Wat?

Het materiaal gaat over dezelfde drie thema's waar ook de vieringen over gaan en de kringen en jongeren mee bezig zijn:

Samenkomen - Iedereen in de kerk is weer anders. En samen zijn we sterker dan alleen.

Ontvangen - Je krijgt liefde en wijsheid van God door goed te luisteren, ook in de kerkdienst.

Geven - Jij bent een cadeau voor God en voor andere mensen!

Om de bijeenkomsten te kunnen inzien heb je een inlogcode nodig. Die krijg je als je een abonnement afsluit. Het is handig om dit als gemeente samen te regelen. Op deze pagina lees je meer over de opties voor een abonnement.

Als je de programma's opent kun je ze op maat maken voor jullie situatie door vragen en werkvormen aan te vinken. Daarna sla je je op maat gemaakte programma op en wordt het bewaard in je eigen account. Je kunt het programma dan uitprinten of doorsturen naar alle kinderleiding.

De groepen kunnen zelf een moment inplannen om dit materiaal te bespreken. Het mooiste is natuurlijk als dit tijdens of rond dezelfde tijd is als de viering over hetzelfde thema.

Wij wensen jullie mooie bijeenkomsten met de kinderen! En we horen graag ervaringen en ideeën, dus mail gerust, ook als je een vraag hebt: info@lerenindekerk.nl.