Vieren met vreugde

Hoe ga je aan de slag met Vieren met vreugde?

Stap 1: Zoek een team en coördinatoren om het project samen te organiseren.

Stap 2: Neem een abonnement zodat je alle materialen kunt downloaden. Je kunt alle programma's inzien, op maat maken voor jullie eigen situatie en opslaan in je eigen account.

Stap 3: Maak een planning. Je kunt het project in drie weken, drie maanden of een jaar doen. Net wat jullie prettig vinden.

Stap 4: Verspreid de op maat gemaakte programma's onder de kringleiders, jeugdleiders en kinderwerkers.

Stap 5: Organiseer een bijeenkomst voor de kerkenraad en een training voor alle betrokkenen bij de liturgie. Gebruik hiervoor de geboden handreikingen.

Stap 6: Bereid drie samenkomsten over de thema's voor en gebruik hiervoor de gegeven suggesties. Pas het aan jullie eigen context en wensen aan.

Stap 7: Organiseer een feestelijke themadag voor de hele gemeente als afsluiting van het project. Dit kan bijvoorbeeld op een zaterdagmiddag of op zondag na de laatste themadienst.

Kosten

Het is het meest eenvoudig om een gemeenteabonnement af te sluiten. Dan krijg je één gebruikersnaam en wachtwoord waar de hele gemeente gebruik van kan maken en onbeperkt materiaal kan downloaden. Dit abonnement is een jaar lang geldig en kan ook ingezet worden voor andere materialen van deze site, bijvoorbeeld voor het tienerwerk.

Het is ook mogelijk om individuele abonnementen af te sluiten voor Vieren met vreugde. Voor het hele project heb je nodig:

• Medium abonnement (15 credits) voor de coördinator van de kringen (3 bijeenkomsten à 5 credits per programma)
  • Medium abonnement (15 credits) voor de coördinator van het jongerenwerk (3 bijeenkomsten à 5 credits per programma)
  • Medium abonnement (15 credits) voor de coördinator van het kinderwerk (3 bijeenkomsten à 5 credits per programma, de werkbladen zijn gratis te downloaden)
  • Medium abonnement (15 credits) voor de coördinator van de themadiensten (3 vieringen à 5 credits)
  • Eén medium abonnement (15 credits) of drie basic abonnementen voor de organisatie van de training, de bijeenkomst voor de kerkenraad en van de themadag (3 bijeenkomsten à 5 credits per programma)

Op de pagina Abonnementen lees je meer over de opties.

Heb je vragen over de abonnementen of werkwijze mail dan naar info@lerenindekerk.nl.