Vieren met vreugde

Gemeenteproject

Vieren met vreugde biedt materiaal voor drie bijeenkomsten voor jongerengroepen. Je kunt dit materiaal gebruiken voor tienercatechese, -club, vereninging of andere vormen van jeugdwerk. Het materiaal richt zich op de leeftijd 12-17 jaar. Jongeren van 18 jaar en ouder kunnen waarschijnlijk beter uit de voeten met het materiaal voor kringen.

Wat?

Het materiaal gaat over dezelfde drie thema's waar ook de vieringen over gaan en de kringen en kinderen mee bezig zijn:

Samenkomen - Hoe ga je in de kerk om met verschillen? Wat is voor jou belangrijk in de kerkdienst?

Ontvangen - Hoe kun jij (in de kerkdienst) iets van God ervaren en zijn liefde ontvangen?

Geven - Wat heb jij te geven aan God en aan anderen?

Een belangrijk uitgangspunt voor het project is dat onderling begrip uiteindelijk belangrijker is dan keuzes in de liturgie of het bieden van kennis over liturgie. Wij geloven dat de gemeente groeit door contact van hart tot hart. Er is daarom veel aandacht voor het delen van ervaringen.

Om de bijeenkomsten te kunnen inzien heb je een inlogcode nodig. Die krijg je als je een abonnement afsluit. Het is handig om dit als gemeente samen te regelen. Op deze pagina lees je meer over de opties voor een abonnement.

Als je de programma's opent kun je ze op maat maken voor jullie situatie door vragen en werkvormen aan te vinken. Daarna sla je je op maat gemaakte programma op en wordt het bewaard in je eigen account. Je kunt het programma dan uitprinten of doorsturen naar alle jeugdleiders.

De jeugdgroepen kunnen zelf een moment inplannen om dit materiaal te bespreken. Het mooiste is natuurlijk als dit rond dezelfde tijd is als de viering over hetzelfde thema gepland staat.

Wij wensen jullie inspirerende bijeenkomsten! En we horen graag ervaringen en ideeën, dus mail gerust, ook als je een vraag hebt: info@lerenindekerk.nl.